CRM-analys

En CRM-analys upptäcker önskat eller oönskat utfall och ger viktig input till vidareutveckling av CRM-strategin.
Analysen ger också förståelse för vad som driver kundengagemanget.

Advicia erbjuder CRM-analys. Illustrationsfoto

För att förbättra CRM-strategin är det viktigt att genomföra analyser av kunddatabaser, kundtransaktioner och handlingsmönster. Dessutom ger det värdefulla insikter om hur ditt företag kan vinna nya kunder och behålla befintliga. 

Advicia utformar frågeformulär och kopplar dessa till företagets databas, så att undersökningar skickas från företaget. Företaget får en enhetlig rapport med konkreta åtgärder för vad som kan göras för att förbättra CRM-strategin. 

 

En CRM-analys ger värdefulla insikter om dina kunder. 

Det ger en grund för att skapa mer relevant kommunikation och kampanjer. Förutse framtida försäljning (vad kommer dina olika målgrupper att köpa i framtiden baserat på tidigare köp). Du utnyttjar hela potentialen i ditt kundunderlag.

Vill du veta mer om CRM-analys?

Fyll i kontaktformuläret, eller skicka ett mail til: