Kundmätningar (nollpunktsmätningar)
Det kan vara svårt att marknadsföra en produkt eller en tjänst och veta att man träffar där man önskar. Ofta vet man inte vad det är som gör att ett budskap träffar som man vill medan annat inte träffar. Ett effektivt sätt att öka sannolikheten för att lyckas med marknadsföringen är att genomföra en nollpunktsundersökning.
Ved att göra en nollpunktsmätning kartläggs de viktigaste behoven för kunderna och vilka drivkrafter som är viktiga att kommunicera. Vi identifierar även marknadsmognad, preferenser och position i förhållande till konkurrenter eller hur ert budskap fungerar mot målgrupperna.
På Advicia har vi kompetensen och metodiken som gör att vi kan genomföra nollpunktsmätningar som ger dig den översikt och information du behöver för att fatta riktiga beslut. Vi genomför nollpunktsmätningar för både B2C- och B2B-marknader.
Advicia tar ansvar för allt: insamling av data, analyser och rapportering, så att du får en rapport med konkreta åtgärder för vad ni kan göra för att träffa bättre med marknadsföringen.